Rozhovor se stavitelem tratí

Stavitelem tratí Lucifer Mistrovství a Veteraniády ČR v nočním OB i následného 1. závodu Kitl Českého poháru, Inov-8 cupu – žebříčku A, WRE je Tomáš Vavřík. Podařilo se nám ho vypátrat, zpacifikovat a položit mu pár otázek, na které nám dokonce pod pohrůžkou mírného násilí odpověděl.

Otázka: Rozehřívací otázka, už jsou všechny tratě postavené?

Vlastně docela těžká otázka na úvod… Tratě postavené jsou, u nočního bude záležet na počtu přihlášených, pokud se budou výrazně lišit oproti minulým letům, může mě čekat ještě hromada práce s přidáváním/„bouráním“ dělicích metod. Na neděli je ale připravené všechno.

Otázka: Při loňském mistrovství v nočním OB byl terén náročný a mluvilo se o možnosti použít reflexy na kontrolách. Budou?

Nebudou 🙂 Očekávám, že to opět polovinu lidí pobouří a druhou polovinu potěší. Debatovali jsme o tom s hlavním rozhodčím opravdu dlouho a shodli jsme se, že v listnatém lese na začátku jara by to degradovalo orientační náročnost.

Otázka: Jak jsi se vypořádal s pozůstatky po těžbě, nehrozí, že závodníci někam spadnou?

Spadnou maximálně na zem, když zakopnou o větev. Důlní jámy jsou už pěkně dlouho zasypané, jediné potenciálně nebezpečné místo – prohořívající halda – bude zabezpečené páskou a tratě se tomu v maximální možné míře vyhýbají. Ostatní pozůstatky těžby mi spíše hrály do karet. Bývalá drážní tělesa a svahy rekultivované haldy vytváří někdy zajímavé terénní tvary náročné jak na orientaci, tak na techniku běhu.

Otázka: Prostor na fotkách vypadal docela průběžně, nebude to moc jednoduchý běžák?

Relevantní odpověď budu mít 14. dubna večer 🙂 Samozřejmě nějaké velmi komplexní volby se očekávat nedají, na to tady podmínky nejsou, ale nějaké volbičky s malými časovými rozdíly a třeba i neobvyklým řešením, to už je jiná. O to důležitější bude zvolit a realizovat každý postup bezchybně, velkou roli bude hrát i volba stopy přímo v terénu. A kdo viděl starou mapu, tak ví, že údolíček pro schování kontrol je tu opravdu požehnaně.

Otázka: Bylo něco, co bys mohl poodhalit, co ovlivnilo stavbu tratí?

Fuha, největší problém byla asi poloha shromaždiště na konci zužujícího se lesa – nebylo jednoduché vymyslet závěr tratí tak, aby nebyl poslední kilometr v sobotu i neděli prakticky totožný. Zajímavější části lesa jsou bohužel docela daleko, proto to bude v neděli na start trochu delší procházka. A pak už jen taková severomoravská klasika v podobě vysokých ostružin, kterým bylo třeba se vyhnout, naštěstí jich v lese zase tolik není.

Otázka: Na závěr, myslíš, že to bude pěkný závod?

Doufám 🙂

Díky za rozhovor.